تحميل اصدارات افاست 2017 بالتفعيل| Avast 2017 offline installer

عزيزي الزائرنظرا لوجود اصدارات احدث من البرنامج تم نقل المقال الي جديد وتحديث المحتوي والملفات 

انقر الرابط التالي لتحويلك 

هل أعجبك المقال ؟ قم بنشرة ودعم الموقع وشكرا لك

mr elhlawany

باسم الحلواني : عربي الهوية مصري الجنسية /اعمل في مجال الانترنت و الكمبيوتر لهدف واحد ووحيد وهو مساعدة كل عربي مبتدئ وتأهيله للإعتماد علي نفسه بعد الله عز وجل وأرجو منكم مساعدتي في تحقيق الهدف بأن تكونو في عون بعضكم البعض كعرب دون النظر للجنسية أو الدين أو العرق .

‫108 تعليقات

      1. السلام عليكم اخي باسم
        انا عايز افعل الافاست بريمير بكراك التفعيل بس للاسف كل ما احمل ملف التنشيط
        مش بلاقي فيه الهوستس فبرجع وابقى عالتجريبي 30 يوم . وقفت كل برامج الحماية علشان الهوستس اشوفوا بس للاسف مش موجود اصلا . الويندوز عندي 10 والنت سريع جدا مفيش مشاكل فايه الحل يا اخي .بانتظار ردكم
        والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

        1. السلام عليكم اخي باسم
          اخي باسم بارك الله فيك انا عارف انو الهوستس مابياثر عالتنشيط بس الهوستس بيحميني من اتصال الشركة بالسيرفرات زي ماعلمتنا يا اخي . سامحني بس انا خايف لو ماعملت الهسوستس ينضرب التفعيل وينكشف جهازي وانا باوروبا يعني اقل مخالفة 1000 يورو . وعارف حتقلي خليك عالتجريبي بس المشكلة يا اخي كل شوية تجيني رسالة بالتجريبي انو يعطوني شهرين مجاني بدل شهر بس لازم سجل بيانات الفيزا كارت الخاصة بي . لهيك قلت افعل البرنامج وائمن حالي بالهوستس . فعايز رايك استاذي واخي باسم وسامحني للاطالة

        2. ممممممم طيب عيوني ليك بس انت تقدر تستعمل التجريبي بشكل مستمر كل شهر هيكون افضل ليك وامان اكتر من انتهاك الحقوق ولكن عيوني هرفع الملفات معاها الهوستس مره اخري ابشر

    1. كدا صح مخك مرحش يا اشرف حبيبي انك ترفع الصوره علي موقع رفع وتحط الرابط في التعليق وده معناه ان ممكن المشكله بسيطه قوي عندك بس محبتش تفكر فيها عموما ارفع الصوره علي موقع رفع وحطها في تعليق وياريت تعرفني كنت مثبت ايه الاول عشان ممكن يكون في تعارض مع برنامج حمايه عندك

  1. استاذ باسم ممكن حضرتك تعمل لنا شرح لبرنامج افاست من حيث: ضبط اعدادات البرنامج لو كان له إعدادات معينة يفضل تغييرها عن الاعدادات الافتراضية، وكذلك طرق الانتفاع منه مثل ” البحث السريع والبحث الكامل والبحث المخصص ” كما هو الحال في برنامج مايكروسوفت سكيورتي ، وهل يوجد فحص وقت الإقلاع في الافاست أم لا وما هي الأحوال التي نلجأ فيها لهذه الطريقة ؟ وهل الأفضل إحالة الفيروس للحجر الصحي أم حذف الملف أم غير ذلك ؟ وكيفية التعامل مع الفيروس في الحجر الصحي، يعني فيديو خمس ست دقائق سريعاً لمن لم يتعامل مع الافاست من قبل لأن الشروحات اللي على النت دمها تقيل جداً ومخلة، والشارح في اي فيديو أكنه بيسجل لنفسه مش مراعي ان في ناس ممكن تكون لم تتعامل مع البرنامج من قبل، ولو كنت حضرتك مشغول فأرجو إدراج هذا الطلب ضمن خطة حضرتك في الأيام القادمة إن شاء الله كي لا يُنسى الطلب جزاك الله كل خير . والسلام عليكم

      1. تسلم عيون حضرتك، يا ريت يكون الدرس اللي لسة لم يتم الانتهاء من المونتاج له بالفعل يتضمن ما إذا كان هناك ” استبعاد ” أم لا ، لأني استعطت إراحة نفسي من رخامة مالورا بايت من خلال استبعاد ملف الوستس من الفحص، وكذلك عملت احتياطاتي باستبعاد كافة البرامج المكركة بكراك أو باتش، فهل الافاست يوجد فيه استبعاد مثل المالويرا بايت بخصوص البرامج المكركة والباتشات لو مثلاً باتش من عند حد واثق فيه ومش عايز الأفاست يزعجني باكتشافه لأنه يراه فايروس هل يوجد استبعاد في الافاست ؟

    1. فيما يخص المقال الافضل البريميري او الانترنت سيكورتي اما بشكل عام محدش يقدر يقول علي برنامج الافضل لان الامر راجع لاستخدامك ممكن اقولك الكاسبر ويكرهك في حياتك لو بتستخدم كراكات اي ملف حتي لو مكتوب فيه لا اله الا الله هيقولك فايروس ومش هيسمح بتثبت اي برنامج غير مدفوع

  2. السلام عليكم .. علي الرغم من اني من فتره كبيرة مش مشارك في صفحات ومنتديات الا ان ذوقك واخلاقك العالية وحبك لمساعدة الناس اجبروني اني اشترك علشان أقولك .. أستمر انت انسان رائع بكل ما تحمله الكلمة من معاني .. وأحتسب الاجر عند الله .. قال تعالى (فان الله لايضيع اجر المحسنين)[يوسف: 90] .. تحياتي مدحت السوهاجي

  3. السلام عليكم….شكرا ليك جدا جدا اخ باسم …..انا عندى مشكلة صغيرة …ممكن حل …انا نزلت الافاست انترنت سيكيورتى 2016 وفعلته زى ما حضرتك عملت …بس لما يجى يحدث قاعدة الفيروسات مش بيحدث ….بيقولى المضيف غير قابل للوصول…ايه الحل ؟؟؟؟

  4. السلام عليكم ورحمة الله

    اذا كان ممكن ومتوفر ملف ايزو لافاست 2016 خاص بالاقلاع .. حتى تتم اضافته للفلاشة الخاصة بالاصلاح والبوت .. الموقع يوفر الخدمة لمن هم مثبتين افاست فقط .
    وشكرا على مجهوداتك وعلى شروحاتك المميزة

  5. استاذ باسم اشكرك جزيل الشكر على مجهودك الرائع……..بس عندي مشكلة بسيطة وهي عند تشغيل برنامج افاست ويبدء بل عمل الاحض زيادة بسرعة مروحة الابتوب وخروج ريح ساخنة جدا وعند ايقاف البرنامج(تعطيل البرنامج) يرجع النضام خفيف وسلس ويختفي صوت المروحة تماما
    مواصفات الجهاز
    رام 4GB
    هارد نصف تيرا
    وبروسسر كوراي i5
    —————————————————————————-
    ارجو الرد السريع لئني ساوقف برنامج الحماية الى ان تجيب علي
    وشكراً

    1. شوف مع الافاست ومع الكاسبر وكل برامج الحمايه الكبيره هيحصل كدا نتيجه عمليات البروسس لانو بيكون واخد حيذ جهازك كويس لكن انت حاول توفر من استهلاك المعالح من برامج اخري بتكون ملهاش داعي وشغاله فالخلفيه وهتلاقي الموضوع ده قل

  6. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ^_^
    ليه يا أستاذ باسم لما أجى أثبت برنامج avast_premier_antivirus offline تجيلى الرساله دى The installer is unable to initialize early Avast self-defense with error 0x00000005!Aborting

    لكن بيتثبت أون لاين طبيعى !!!!!!
    حاجه تانيه التفعيل كل لما أستخدمه يقلى غير مسموح لك تنفيذ هذا الاجراء يرجى الاتصال بمسئول النظام.مع العلم انى ويندوز xp

    وأنا كنت بستخدم برنامج Baidu Antivirus واختبرته بأداة موقع كاسبر اسكاى وكشف عنها أول ما اتحملت قبل ما الفولدر يفتح كان أظهرلى انها ملف فيروس انت ايه رأى حضرتك فيه 😀

    وأنا اسف انى طولت عليك فى الاسئله 🙂

  7. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. عامل ايه يـ مستر باسم حبيبنا <3 🙂
    ممكن حضرتك تعمل ملف دفعي للأفاست بحيث يتم تفعيله كامل بالكامل
    ارجوك ترد عليا .. انا عرفت فكرتها بس ازاي اجيب الروابط علشان احطها في ملف hosts
    ازاي ومنين ارجوك ترد عليا وتعملها في اسرع وقت ..

    تحياتي ليك 🙂

    1. هقولك الاسباب المحتملة وتقوم بالحث عنها بحاسوبك
      1 – كنت مثبت برنامج حمايه اخر ولم يتم حذفه او لم يتم حذفه بالكامل ده يعمل تعارض
      2- كنت مثبت افاست قبل كدا ومحزفتوش وكان مفعل بكراك وفي برواقي ملفات قم بحزفها اولا
      حمل اخر اصدار من الافاست من الموقع الرسمي وقم بتثبيته ممكن الاصدار عندك قديم
      ممكن يكون لديك فالوقت الحالي برامج اخري للحمايه وجهازك لايستطيع تحملها بيحصل تعارض

    1. عادي وارد تحصل التفعيلات استعملها الالاف الناس هتركب تفعيل تاني وهتنحل المشكله وياريت متعملش تحديث للاصدار لوسمحت لانو كدا بتقولو اكشفني تعمل فقط تحديث بينات لكن البرنامج لاء انا متابع التفعيلات من جهازي لاني بستعملو واي حاجه بتظهر بعرفها من عندي

  8. أ/ باسم أنا عضو جديد ولسه مبتدأ في الكمبيوتر وكنت محتاج أنتي فيرس أحمي بيه جهاز الكمبيوتر من الفيرس سواء مان من الفاشات او الهاردات الخارجية أو من شبكات الأنترنت ومش عارف بصراحة الفرق بين إصدارات أفاست ويعني إيه أون لين وأف لين ياريت لو تكرمت ترد عليا وجزاك الله خيرا كثير

        1. كنت سألت حضرتك علي الاصدار البيتا حضرتك اولتلي ثبت الأصدار الأساسي انا بسأل حضرتك احذف ده (البيتا) الاول بأداة حذف الأفاست وألا اسطب التاني علطول

      1. والله ما تقصر …..انا تابعتك من الفين وتلاتعش والله دايم كنت استمتع بشروحاتك وصرت الحين مبرمج بفضل ربي ثم انت ^^ ماكنت اهتم نهائيا بحاجات كثيرة وعرفتها من فيديوهاتك ..ماتقصر والله ..ولمن قلت ان اي احد يبي يقدم نفسه للموقع لمن كنت تؤسس موقعكم المبارك..كان ودي اساعد او اسوي حاجة والله ..وكان عندي اعمال كان ودي اقدمها هنا ^^ بس اعمالي قدام اعمالككم هههههههه وين مافي مقارنة اصلا .. تقريبا انت الوحيد اللي يجيب كل شي مفصل ومرتب من الف لين ياء ..لله درك وواصل ..وحمدلله على سلامتك مرة ثانية ^^

  9. أستاذي الفاضل السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ,الحمد لله على عودتك المنطضرة لأني كنت متأكد من رجوعك لمحبيك و متابعيك
    و المثل يقول :الغايب حجته معاه. كل ما يهمنا سلامتك , حياك الله

  10. السلام عليكم – اولا / حمدا لله على السلامه لرجوعك من السفر – وحشانا شروحاتك فعلا
    – ثانيا / استفسار : هو لازم علشان البرنامج يتفعل كليا اعمله تحديث سواء لقاعدة بيانات الفيروسات او للبرنامج نفسه ؟ ! – بعد ما ادخل مفتاح التفعيل !

  11. استاذنا الكبير سؤال وارجو الرد من حضرتك الاصدار Avast Premier 2016 افضل او الاصدار Avast Internet Security 2016 وانا عارف ان حضرتك موضح الفرق بين الاصدارات فى الجدول المعروض بس انا عايز اعرف راى حضرتك الشخصى وانطباعك وشكرا

    1. ممكن تفهمنى يا استاد باسم
      أولا : تحميل البرنامج تثبيت Online installer 
      ثانيا : تحميل البرنامج تثبيت Offline installer  اوف لاين روابط مباشرة من الموقع
      اصل انا مش فاهم وارجو الرد

  12. يا استاذى الفاضل : الاستاذ باسم
    ممكن حضرتك تقولى على كلمه المرور عشان افك الضغط عن ملف التفعيل بتاع افاست 2016
    وهل حضرتك ممكن اخلى النسخه اللى ملهاش لازمه اللى عندى اللى هيا المجانيه تبقا شامله ولا الملف مش موجود ليها ، معلش استاذى اعزرنى لو تقلت على حضرتك ، اشكرك يا باشا

اترك تعليقاً

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

إغلاق