افضل اسطوانة لويندوز8 النهائية Windows 8 AIO 16-in-1| روابط مباشرة

تحميل افضل واقوي إسطوانة مجمعة لاصدارات ويندوز 8 النهائية بالنواتين 64 -32   Windows 8 AIO 16-in-1  مباشر

كل اصدارات ويندوز8 الاصلية

هي نسختي الخاصة ولثباتها واحتوائها علي كل الاصدارات الاصليه بدون تعديل فقط  الدمج بدون ادني تغيير في محتواها

وكل من يتابعني يعرف هذة الاسطوانة فائقة الروعه. لا استعمل غيرها باي شكل

ملحوظه هامة : بناء علي طلبات اكثر المتابعين تم رفع الاسطونة علي اكثر من سيرفر كما قمت  بازاله  اي ملفات لتفعيلات قديمة  فقط الايزو جاهز للحرق

الاسطوانة تحتوي علي كل الاصدارات التالية  وبالنواتين  :

     32 (86x)      
  • Windows 8 x86
  • Windows 8 N x86
  • Windows 8 x86
  • Windows 8 Pro VL x86
  • Windows 8 Pro N x86
  • Windows 8 Pro with Media Center x86
  • Windows x86
  • Windows 8 Enterprise N x86
    64 (64x)     
  • Windows 8 x64
  • Windows 8 N x64
  • Windows 8 Pro x64
  • Windows 8 Pro VL x64
  • Windows 8 Pro N x64
  • Windows 8 Pro with Media Center x64
  • Windows 8 Enterprise x64
  • Windows 8 Enterprise N x64

بينات الاسطوانة  :

  • MD5 : d20238a28875400f36866929e0af8940
  • حجم الملف  : بعد فك الضغط الاسطوانة بحجم 4.37GB
  • الحرق : تحرق الاسطوانة علي قرص dvd ولاكن ينصح بالخرق علي usb بحجم 8 جيجا لضمان التثبيت بشكل سليم وتلافي خسارة اسطوانات فارغه اثناء عمليات الحرق الفاشلة
  • اسم الملف  :W 8 Final16 in 1 (B 9200)- 86_64_BY-BASEM ELHLAWAN.zip
  • الترخيص : مجاني

متطلبات التشعيل لكل اصدارات ويندوز 8 بتصنيف ميكروسوفت

إذا كنت ترغب في تشغيل Windows 8 على الكمبيوتر الشخصي الخاص بك، فإليك ما يتطلبه الأمر:

التحميل : مباشر رابط واحد و مقسم   اختر مايناسبك ولاتنسي باسورد فك الضغط 

رابط واحد مباشر  : بحجم 3.91GB

الخليج الجديد   مباشر  تورنت   مباشر  تورنت


مقسم 6 روابط

مقسم علي 5 اجزاء بحجم 950MB  لكل ملف والملف الرابع بحجم 209.2MB
باسورد فك الضغط لكل ملفات الموقع 
www.mrelhlawany.com



توقيعي اخر تعديل

هل أعجبك المقال ؟ قم بنشرة ودعم الموقع وشكرا لك

mr elhlawany

باسم الحلواني : عربي الهوية مصري الجنسية /اعمل في مجال الانترنت و الكمبيوتر لهدف واحد ووحيد وهو مساعدة كل عربي مبتدئ وتأهيله للإعتماد علي نفسه بعد الله عز وجل وأرجو منكم مساعدتي في تحقيق الهدف بأن تكونو في عون بعضكم البعض كعرب دون النظر للجنسية أو الدين أو العرق .

تعليق واحد

  1. أخى العزيز الاستاذ/ باسم…..ارجوا منك ان تساعدنى فى هذه المشكلة..لقد قمت بتحميل ويندوز 8 مقسمة على 5 اجزاء وكلما احاول فك ضغط هذه الملفات تظهر رسالة بالاتىCRCfaild in winBaio 16in 1.iso. The file is corrupt …مع العلم انه حدث نفس الشىء مع برامج الباد سيكتور ..ومع برناج power iso>
    ملحوظة هامة: هذه المشكلة لم تحدث معى الا بعد استخدامى لويندوز 10 فهل هى السبب فى المشكلة. ارجوا من حضرتك الرد للاهمية

  2. استاذى العزيز بشمهندس باسم الحلوانى
    بعد اذن حضرتك انا حملت هذه الاسطوانة ونزلتها على اللاب توب بنجاح بعد ما اتبعت شرح حضرتك الاكثر من رائع
    لكن بعد تنزيلة كل شوية يطلب من باسورد انى ااكتف الويندوز
    وانا مش عارف اجيبه منين
    ولا مش لازم ااكتف الويندوز
    وما فائدة هذا الاكتف
    فى انتظار ردكم الكريم

  3. السلام عليكم

    كيف الحال اخي بارك الله بك على النسخة الرائعة

    قمت بتحميل النسخة

    مقسم علي 5 اجزاء بحجم 950MB لكل ملف والملف الرابع بحجم 209.2MB

    الرابط الرابع والخامس غير شغال على موقع copy

    الرجاء التاكد او اعادة رفعها لاتمكن من تكملت التحميل

    وشكرا جزيلا

        1. وفيك بارك الله. تم اضافة روابط جديدة على سيرفر آخر ( اللون الأخضر ) بالتوفيق أخي

  4. السلام عليكم جميعا وبارك الله فيكم
    اخي استاذ باسم اني حملت الويندوز على اربعة اجزاء وبعد اكتمال التحميل اصبح كل جزء يحتوي على ملف ايزو بحجم 4.5GB وهنا اصبح لدي التباس بالموصوع لان الحجم اصبح 17GB مع العلم انت تقول الحجم بعد فك الضغط 4.5GB هنا سوال لوكان الحجم 17GB كيف اجمعهم واحرق ارجو الرد بارك الله فيكم

    1. أخي حسام ركز معايا..يظهرلي أن الأمر اختلط عليك وقمت بتحميل الويندوز من الروابط المباشرة وليست المقسمة؟ في الروابط المباشرة يحتوي كل رابط منها على ويندوز كامل غير مقسم.أنا وفرت أكثر من رابط مباشر لكثرة الطلب لكن أنت عليك فقط التحميل من رابط واحد
      الآن كل ماعليك فعله هو الإحتفاظ بنسخة واحدة فقط من النسخ التي قمت بتحميلهاوحذف كافة النسخ الأخرى المكررة. بالتوفيق أخي

      1. ولو تعبتك استاذ باسم اني حمل الاجزاء الاربعة اول ثلاثة حجمها كل واحد 1.7GB والرابع حجمه 709.45MB وبع التحميل اصبح كل ملف يحتوي على ايزو 4.5GB
        يعني استاذ باسم ملف واحد من هذة الملفات التي حجمها 4.5GB يوفي بالغرض مع تمنياتي لكم بالنجاح المستمر

        1. لا مافي تعب ان شاء الله..
          نعم الأجزاء الأربعة كل واحد 1.7GB والرابع حجمه 709.45MB. بعد الانتهاء من التحميل تقوم بفك الضغط عن كافة الأجزاء الأربعة لتحصل على ويندوز كامل بصيغة ايزو حجمه 4.5GB وهو المطلوب أخي الكريم بعد ذلك ماعليك سوى حرقه على اسطوانة أو فلاشة

  5. أستاذ باسم أنا دخلت على الموقع التالي و هو أحد دروس موقعك و نزلت البرنامج و اتبعت التعليمات حرفيا و الحمد لله اتفعل الوندوز 8 برو , شكرا جزيلا لك و لجميع العاملين في الموقع؛
    https://www.facebook.com/video.php?v=566924580084396&permPage=1
    عندي سؤال : لو نزلت office 2013 بعد تفعيل الوندوز هل استطيع تفعيله بنفس البرنامج من دون ما يؤثر على تفعيل الوندوز؟
    السؤال الثاني: جهازي dell inspiron و أنا بحاجة لاعادة تعريف بعض ال drivers و لما ادخل على موقع dell بيطلب مني انه انزل برنامج dell detect كشرط ليسمحلي انزل التعريفات , هل في مشكلة في ذلك أو خطر على تعريف الوندوز ؟يعني ممكن microsoft تكتشف الوندوز من خلال موقع dell؟

    1. بالنسبة للسؤال الأول : نعم اخي بإمكانك تثبيت الأوفيس وتفعيله بنفس البرنامج دون اي تأثير على تفعيل الويندوز.
      اما السؤال التاني ان شاء الله ليس هناك أي تأثير على تفعيل الويندوز لأنه غالبا مهمة ملف dell detect الكشف عن التعريفات الناقصة في جهازك لتقوم بتنزيلها.

  6. والله انت راااااااائع ومبدع .. انا بحثت كتير عن تفعيل win 8 enterprise من غير فايدة .. .. والله يا استاذ باسم .. انا اي حاجة بكون متاكد ان عندك الجواب الكافي للموضوع …. مش عارف اشكرك ع مجهودك ازاي ….. شكراااااااااااااااااااااااااااااااااا .. ♥ تيحاتي ليك

    1. مرحبا استاذ الحلواني احيك تحيه العظماء وانت منهم اصبر علي قليلا
      نزلت النسخه كامله وعند اكتمال فك الضغط تاتيني رساله انه هناك ملفات معطوبه وتقول الرساله ايظا او كلمه المرور خطاء علما اني اعدت الفك عدت مرات ونفس الرساله تظهر وانا متاكد جدا جدا جدا من الباسورد
      واسال الله لك حسن الخاتمه

  7. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    وشهر مباركم عليكم

    للتوضيح انا كنت نزلت بوست ان غير قادر على فك المضغوط ياستاذ باسم بس اتضح ان العطل كان من برنامجي الون رار وبعتذر لك …

    وشكرا لك ولمجهودك الثمين . والله يتقبل منا الشهر

  8. السلام عليكم
    استاذ باسم انا حملت الاسطوانه وبعد التحميل ظهر عندي فولدر بأسم
    Windows8Final16In1Build92008664BYBASEMELHLAWAN

    فتحت الفولدر ظهرت عندي هذه الملفات كما في الصوره
    http://img01.arabsh.com/uploads/image/2014/06/29/0c3f464c62f001.jpg

    لما احي افتح الملف المضغوط يظهرلي كما في الصوره
    http://img01.arabsh.com/uploads/image/2014/06/29/0c3f464c62f000.jpg

    اروح افتح الفولدر تظهر هذه الملفات ومن ضمنها ملف الايزو هل هو المطلوب وكل ماظهر من ملفات نرميها ؟
    http://img01.arabsh.com/uploads/image/2014/06/29/0c3f464c62f003.jpg

    اكون شاكرا وممتنا لك ..

  9. صباح الفل علي أحلي موقع برمجيات ونت في الوطن العربي…..
    *-*-*-*(___وعلي رأي المثل اللي بني مصر كان في الأصل … حـــلـــوانـــــــــي___)*-*-*-*-*
    *-*-*-*(____واللي مشهيصنا في الكمبيوتر … بــاســم الــــحــلــــوانــــي___)*-*-*-*
    أنا كنت كلمتك حضرتك من كام يوم علي نسخة الويندوز 8.1 20 في 1
    وحملتها وحرقتها علي إسطوانة ومشتغلتش معايا وأنت قاتلي خليها عندك عشان دي نسخة متتعوضش..
    وأنا حملت النسخة دي (__أفضل اسطوانة لويندوز8 النهائية Windows 8 AIO 16-in-1__)
    وسطبتها إمبارح وكانت أول تجاربي مع ويندوز أعلي من XP وبفضل مجهوداتك في فيديوهات الشرح
    سطبتها وفعلتها وشلت العلامة المائية وبالنسبة للتفعيل التفعيل الثاني هو اللي إشتغل ماعيا
    وسطبت كمان برنامج (_Advanced SystemCare_) وسريلته وكركته وشغال تمام ومنه رجعت قائمة ستارت
    الغريبة إني لقيت النسخة مش محتاجة أي تعريفات لا نت وشاشة ولا صوت ولا حتي ديركت إكس
    إشي خيال يا ناس …. طبعاً فيه ناس هتقول عليا عبيط وأهبل اول مرة يشوف كمبيوتر , اللي يقول يقول
    ——————–
    والله العظيم دي أول مرة أشتغل علي أي ويندوز غير الإكس بي وأدي صورة الويندوز بتاعي
    http://im86.gulfup.com/vu9Mft.jpg
    ——————–
    كل واحد عايز يبقي بروفيشنال كمبيوتر يتابع الموقع ده
    ومن النهارده محدش هيدخل علي جهازي ويصلحه غيري
    من النهارده مفيش صيانة أنا الــصـيـانــة … “ده بعد إذن أ/ باسم طبعاً ”
    ——————
    الله يزيدك و إلي الأمام
    Good Luck Ya BaSeM
    ولا بلاش لحسن يعملوا عليك ضغط من جهات عليا ويقفلوا الموقع
    عاش يا وحش

      1. بص يا سيدي الفاضل …. هتقل عليك
        أنا كنت عايز برنامج Windows Movie Maker
        لو ممكن يعني
        لإني جيت أحمله من ميكروسفت أو أي موقع محترم جابلي آداة 1.5 ميجا جيت أشغلها لقيته بيقولي عايز يسطب أسينتيال ومش عارف أيه …
        ولا أسطب برنامج كامتاجيا أحسن, ولو إنه كبير وبحس إنه بيتقل الجهاز
        —————-
        و شــكــراً

  10. استاذي الغالي تعبت وانا اكتب ومنتظر موافقه المسؤل . انا نزلت النسخه دي عده مرات ومن عده روابط من الصاروخي ومن التورنت بعد اكمال عمليه التنزيل وفك الضغط بيفشل الفك وبيقول نهايه غير متوقعه للارشيف فما الحل ….. واتمنى اجد الرد لانه تعبت وانا اكتب
    اخوك ابومحمد

    1. شوف انا ممكن اقبل اي كلام الا فالنسخه دي ركز اخي اولا ادخل الباسورد بشكل صحيح ووفر مساحه لفك الضغط وياريت تتاكد انك محمل النسخه كامله مش رايح تفك قبل ماتخلص وانا بقولك النسخه كامله والناس حملت وفكت وثبتت

  11. السلام عليكم اخ باسم انا طرحت لحضرتك سؤالين سؤال في هذا القسم افضل اسطوانه لويندز 8 عن التحميل علي هارد بدل الفلاشه وسؤال في برنامج الضغط والحرق WinZip Pro 18.0 Build 11023 (x86/x64) Full Fina l عن برنامج SelfishNet معذره عارف ان عليك ضغط لكن سؤالي للايضاح وشكرا

    1. شوف اخي عشان تثبت النسخه من هارد بدل الفلاشه لازم الاول الجهاز يكون قاري الهارد لو خارجي لو داخلي كل التثبت بيتم عن طريق الدوس مش هيظهرلك اي معالج تثبيت الشغل من البدايه للنهايه اوامر
      افضل نسخه ل8 البرو من حيس الاستقرار وتوافقها مع اغلب الاجهزه والسرعه موضوع برنامج الحرق مش فاهم السؤال ممكن وانا ماشي الاقي كومنت يخصو وهفهم هردلك عليه

  12. كما حملت نسخة ويندوز7 برو فرنسية..وقمت بتسطيبها على الجهاز المكتبي للأطفال…هل اقوم بعمل التحديث من ميكروسوفت أبدايت ؟ لأني قرأت لك من قبل ذكرت أنه يستحسن عدم التحديث بتاتا حتى ما يبوضش التنشيط( بالمناسبة الكلام كان متعلق بنسخة ويندوز8)….شكرا مسبقا أستاذ باسم…محمد من الجزائر.

  13. السلام عليكم..
    أنا مسطب ويندز 8 برو 64 على جهازي
    في مشكلة غريبة اوي!!!
    لما الكهربا بتقطع بيدي شاشة زرقا أو لما كبل النت يتشال او يتحط من ناحيه الراوتر!!
    بقول بلشاشة الزرقا Driver_irql_not_less_or_equal‬
    مع العلم اني لما اشيل كبل الكهربا من الجهاز او حتى اشيل الشاحن من الكهربا بيشتغل علبطارية عادي جدا! او حتى لما اشيل كبل النت واحطو من الجهاز مابيحصلش حاجة!!
    عارف انها مشكلة غريبة بس ارجوك تساعدني اصل بحثت علنت عن مشكلتي مالقيتش اي حل
    وآسف على طول كلامي.. وشكرا

    1. هي مش غريبه ولا حاجه المشكله انك مثبت تعريفات اي ضعط ولو بسيط علي الباور بيلجاء للسقوط حاول تلغي اي تعريفات ثبتها لان ويندوز 8 لايحتاج الي كم التعريفات اللي بتثبتوه هي تبقي غريبه فعلا لو انت مثبتش اي تعريفات خالص

      1. شكرا ليك
        بس انا مش مثبت أي تعريفات ملهاش لازمة! حتى في حجات زي زر اللاسلكي و تعريف كرت الميموري مش معرفها ع شان ما بستخدمهاش
        انا معرف كرت الشاشة و الواي فاي بس!
        معلش تعبتك معايا.. رجاء تديني حل.. وشكرا

        1. انا بعرفهم ع شان بيبقو مش معرفين..
          عندي كرت شاشة انتل بيتعرف لوحدو
          انا بعرف النيفيديا والواي فاي وبيبقى دول فلصورة مش معرفين
          ال 2 الانون هما زر اللاسلكي و قارئ الذواكر والباقي مش عارف ايه
          http://im86.gulfup.com/dA0d8l.jpg

  14. اول حاجة السلام عليكم انا بشكر كل فريق العمل على مجهود الجبار ربنا يوفقكو على طول و انا كنت عايز استفسر عن الفرق بين نسخ الوندوز 8.1 الاصلية و العادية و ايه المميزات الي ممكن نحصلها بالاصلية معلش انا مبتدى على نياتي و السلام عليكم

  15. لو سمحت يا استاذ باسم انا فعلت ويندوز 8 بالبرنامج الأول بس في العلامة المائية لسا موجودة تحت اللي هيا windows8.1 pro build3600 ولما فتحت الفديو اللي حضرتك قولت لأزالة العلامة المائية لاقته مش بيفتح علي اليوتيوب وبيقولي sorry ممكن حل يا استاذ باسم وشكرا
    🙁

    1. الفورمات مش سلم كمان ااغلق تحديثات الويندوز الويندوز اخي بيكون لسه شغال ماتمت اغلاقه لذلك لما بتضغط مده طويله بيتم الاغلاق والشتغيل مره اخري دي مشكله بتحصل بكثره في ويندوز8.1 بالاخص فمت سليم واغلق تحديثات الويندوز

    1. اخي الكريم حسب معلوماتي pro . pro N .pro VL . pro with media centre

      pro تعني وهي نسخة الالتيميت في ويندوز 7 وهي المفضلة والافضل عند الجميع

      pro N وهي التي لا تضم او لا تشترط ضم بعض البرامج في نظام التشغيل كبرنامج الميديا بلاير والاوفيس والانترنت اكسبلورر فهي تترك لك حرية الاختيار

      pro VL وهي نسخة بعكس نسخة pro n يعني فيها جميع البرامج وتحتوي على جميع الاضافات نسخ ال VL لا تحتاج الى كي عند التنصيب لكنها تفتقد الى امكانية اضافة Windows Media Center

      8 تعني ويندوز هوم بريميوم في نسخة ويندوز 7

      وانا انصح باستخدام نسخة ويندوز

      WINDOWS 8.1 PRO VL 64 BIT اذا كانت مواصفات جهازك تسمح باستخدامها اما اذا كان اداء جهازك وكفاءته غير مستقرة فاستخدم

      WINDOWS 8.1 PRO VL 86 (32) BIT

        1. طيب يا تاج راسي شو يلي بساوي الالتيميت ؟ انت استاذي وانا تلميذك

          من علمني حرفا صرت له عبدا مش كدا ولا ايه يا بروفيسور باسم الحلواني

          ممكن نبذة بسيطة في كومينت من حضرتك على media centre لاني بصراحة مش فاهمها كتير ؟

  16. ياجدعان حملت النسخه وطبعا مضغوطه اذاى افك الضغط مش مدينى مربع اضع فيه الباسورد بفتح بالوينرار يقولى ‏‏الملف أو الدليل تالف وغير قابل للقراءة.
    ! خطأ قراءة في الملف C:\Users\AHMED\Downloads\Windows 8 Final (Build 9200) + Activator(Permanent) + Genuine OEM Brander + Genuine Windows 8 Serials {sMileyBoY07}.rar
    ‏‏الملف أو الدليل تالف وغير قابل للقراءة.
    طيب افك ضغطها اذاااااى

    1. بناء علي التعليق الخاص بك تم تحميل النسخه الان وفك ضغهطها بدون ادني مشكله وللعلم النسخه فالاساس ليس لها باسورد فك ضغط ولاكن نضع الباسورد فكل المقالات فقط لان بعض ملفات التفعيل تكون بباسورد كي نسهل الوصول للباس اكرر اخي الفاضل النسخه لايوجد بها اي مشكله في فك الضغط المشكله لديك للاسباب التاليه ؛ عدم توفر مساحه لفك الضغط 2: عدم اكتمال التحميل : استعمل برنامج اخر لفك الضط من الوراد وجود مشكله برنامج فك الضغط لديك مثل انتهاء الفتره التجريبيه . اقراء واكمل اخي هذا الملف الذي تقول عليه به خطاء ليس له علاقه بالنسخه المطروحه في نفس المقال فاسم ماقمت بتحمليه هو Windows 8 Final (Build 9200) + Activator(Permanent) + Genuine OEM Brander + Genuine Windows 8 Serials {sMileyBoY07}.rar وهذا يعني انك قمت بتحميل النسخه بملف تورنت من المدونه وليس هنا وده معناه ان حضرتك متحملش تاني النسخه هيتفك ضغطها فقط عطل برنامج الحمايه لانك قمت بتحميل نسخه معاها التفعيل وبيعتبرو برنامج الحمايه فايروس عطل الحمايه او انقر علي ملف الونرار دبل كليك واسحب فقط الايزو منو واترك الباقي لا استفسار بهدوء كلمني عليfb.com/basemelhlawany
      تستطيع تحميل برنامج مختلف من هنا https://mrelhlawany.com/pr/category/%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%ac/%d8%ae%d8%af%d9%85%d9%8a%d8%a9/%d8%a7%d9%84%d8%b6%d8%ba%d8%b7-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b1%d9%82

اترك تعليقاً

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق